Rozhlédněte se kolem. Ať už jste mezi regály s encyklopediemi anebo venku v tom šedém světě lidí, pomníků a slávy se dostává jenom úspěšným. A přitom, kde by mnozí z nich vůbec byli, nebýt průkopníků slepých uliček, nebýt těch, jejichž ramena vynesla šampióny vzhůru?
Nejkrásnější, nejrychlejší, nejhezčí, nejpopulárnější... Takové stroje v knížce, kterou držíte v rukou a jejíž samotný titul nenechá nikoho na pochybách, určitě nenajdete. Čtyři samostatné kapitoly tvoří jedinečnou a trochu troufalou platformu, na níž je prezentována více než padesátka těch, kteří si podle mého názoru získali renomé úplně něčím jiným a právem jim náleží nehynoucí sláva. Jsou tu, aby se na ně nezapomnělo, přestože život s nimi rozhodně nebyl snadný. Pro žádnou ze zúčastněných stran!
Pro radost i coby aktivní novinář jsem za řídítky najezdil přes 650 000 km a měl tu možnost vyzkoušet kdeco, v součtu přes 700 typů (sic!) motocyklů s roky narození v rozpětí celého jednoho krásného století, století benzínu. Tady je na 132 stranách můj pohled na věc.
Ponořte se se mnou do hlubin času, kdy stroje ještě stavěli konstruktéři, byť sebešílenější, anebo o osudech značek rozhodovali autoritativní a charizmatičtí lídři, co se nebáli nést odpovědnost a jít s kůží na trh, kdy jezdci a nadšenci jednoduše a chlapsky přijímali fakt, že motorky jsou prostě nebezpečné – v jízdě i v byznysu. Listujte, hledejte, bavte se. A jestli vám něco z toho stojí doma, pak mi klidně i spílejte, vždyť já přece nejlíp vím, jak chutná život s enfant terrible...
"Nic přece není ztraceno – i zlobivé děti můžeme milovat!"